Indkaldelse til generalforsamling i Ejerforeningen.
Tirsdag d. 13. maj 2014 kl. 19.00 Guldager Kro, Stationsvej 104, 6710 Esbjerg V
Dagsorden:
- Punkt 1. Valg af dirigent.
- Punkt 2. Formandens beretning og godkendelse af denne
- Punkt 3. Fremlæggelse af det reviderede rengskab og godkendelse heraf.
- Punkt 4. Fremlæggelse og godkendelse af Ejerforeningens budget.
- Punkt 5. Fastsættelse af den enkelte ejers aconto bidrag til fællesudgifter og varmekonto.
- Punkt 6. Valg af kasserer
- Punkt 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
- Punkt 8. Valg af revisor
- Punkt 9. Indkomne forslag
Punkt 10 Eventuelt
Indkomne forslag og spørgsmål.
Forslag 1.
Jeg vil gerne stille forslag om at der kommer lys op i rækkerne. Specielt i områderne omkring trapperne.
Der er specielt i vinterhalvåret meget mørkt ned langs rækkerne, og der
mener jeg at vi som ejerforening har et ansvar, både over for os selv
men også over for gæster som er på besøg herude. Desuden vil det have en
forebyggende effekt mod indbrud.
Lyset skal tilsluttes fællesrummet så ejerne vil dele udgiften til
strøm. Det kan være led indbygnings spot som tilsluttes et
skumringsrelæ, så lyset selv tænder når det bliver mørkt.
Udgiften kan dækkes med de penge som kommer ind via manglende deltagelse i fællesrengøringen.
Økonomisk vil det sandsynligvis ikke kunne laves i alle rækker på
engang, men så må vi starte et sted og bygge på når der er penge.
Udgiften er for mig noget ukendt, men mon ikke bestyrelsen kan få nogle
tilbud på opgaven. Både et hvis opgaven laves en gang og et hvis det
skal laves i etaper.
Forslag 2.
Jeg vil gerne stille forslag om at mosset/græsset for enderne af
garagerne udskiftes med et lag af granit, som vi har gjort for enderne
af rækkerne ud mod parkeringspladsen.
Der er efterhånden kun mos og hundelorte på det lange stykke langs med bevoksningen ud til Grønlandsparken..
Det vil ud over at have en forskønnende effekt på vores område, også
gøre det nemmere for dem som slår græs, og måske vil det have en
forebyggende effekt på de hundeejere som skider på forbuddet mod
luftning af hunde på ejerforeningens område.
Forslag 3
Jeg vil gerne stille forslag om at vi på årets sidste fællesrengøring
inviterer deltagerne ud og spise samme dag, i stedet for de sædvanlige
pølser og kartoffelsalat.
Dette vil være en dejlig måde at afslutte sommeren på og være med til at styrke sammenholdet i vores ejerforening.
Ovenstående forslag er stillet af Kim Jensen 64 A
Spørgsmål til bestyrelsen.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget ejerforeningen får ud af at have en reklame fra et malerfirma på sin hjemmeside.....
Flemming 54 E
Krav om flere P-pladser:
Ser gerne at der bliver lavet flere P-pladser, da der ikke er plads nok,
pga nogle har campingvogne og trailere stående. Ifølge kommunen, var
der et krav om at da garagerne blev bygget, at hvis der ikke var
P-pladser nok, skulle der etableres flere.
Forslaget går ud på at etablere nogle flere P-pladser øverst, (ved
containerne, det grønne område/græsplæne), hvor man så kan sætte
campingvogne, og trailere, så der var plads nok til vores biler, og
vores gæster.
Laust S. Pedersen
Ovennævnte er indkommet rettidig og er der for gældende, dog ikke forslaget fra Laust S. Pedersen.
Formandens beretning genneralforsamling 2014
Jeg vil gerne sige velkommen til alle fremmødte. Skal vi starte med at vælge en dirigent?
Det er i år ejerforeningens 39. regnskabsår.
I år er der afholdt 5 bestyrelsesmøder, og indimellem er beboernes interesser blevet varetaget af bestyrelsen.
2013 har været et stille år, uden de store udgifter. Der er købt et par vaskemaskiner, samt en fejemaskine.
Der har i 2013 været afholdt fællesrengøring 4 gange.
Og igen er det stadig Tordenskjolds soldater, der møder op hver gang. Vi
vil gerne opfordre andre til også at deltage, både fordi vi alle har
pligt til at ordre de fællesarealer vi har, og samtidig med, at det er
en hyggelig dag med socialt samvær, og en mulighed for at lære sin nabo
at kende.
Fællesarealerne, der er i forbindelse med vores rækker, er pålagt den
enkelte række at ordne, så det ser pænt ud. Der er desværre flere
rækker der ikke overholder dette. Vi vil appellere til folk at de sørger
for at holde deres række. Dette hører ikke til fællesrengøringen - en
god ide kunne være, at lave en aftale/turnusordning, så der bliver en
fair fordeling af vedligeholdelse af jeres fællesrum og de grønne
arealer der hører til.
I år vil vi lave et brev om hækkeklipning. Der har været for mange
herude, der ikke får det gjort, og det ser jo ikke særlig kønt ud. Der
vil være en deadline, som er den 15.7 på at få hækken klippet. Er dette
ikke gjort, kommer man til at betale for at få det gjort.
Vedr. hække, så har man ansvaret for at de sider der vender ind mod en
selv, er dem man klipper - dette er iflg. hegntilsynets regler.
Og de grønne containere til haveaffald må højst veje 75 kg, og der må
ikke fyldes jord i - der er i øvrigt også en skrivelse i vaskehusene om
dette.
Hvis der er nogen der er i tvivl om reglerne vedr. fælles arealer, kan
dette læses i husordenen. Husordenen kan rekvireres ved bestyrelsen,
eller i kan læse den på vores hjemmeside.
Vi vil også henstille til at folk sørger for at gøre rent efter deres
hunde, og husk at hunde skal føres i snor på ejerforeningens område! Vi
er klar over at det ikke altid er hundene i ejerforeningen, men også
udenfrakommende hunde.
Affaldet er stadig et problem herude. Ejere der har udlejet deres
rækkehuse, opfordres venligst men bestemt til at fortælle deres lejere
om reglerne herude vedr. affaldet.
Det er heller ikke tilladt at smide alt muligt i containergården -
venligst sæt jer ind i hvordan affaldet skal sorteres - det står rigtig
fint beskrevet på vores hjemmeside.
Stort affald SKAL I altså sørge for at få kørt på genbrugspladsen - vi har ingen vicevært ansat!
Hvis nogen ser der er folk som ikke hører til i vores ejerforening tømme
deres affald, venligst reager, vi kan ikke have andre til at bruge
vores containere.
Vedr. sne så er det lovpligtigt at rydde foran ens egen dør, samtidig
med skal man også sørge for fliserne langs gavlene er ryddede.
Iflg. de nye tinglyste vedtægter, er det nu sådan, at det ikke er muligt
mere at købe rækkehus og så udleje det. De der allerede er lejet ud,
kan der dog ikke gøres noget ved før de er solgt. Men er der nogle som
vil købe med henblik på forældre køb, er dette i orden. Bestyrelsen skal
kontaktes, og der er kommet en hel klar aftale om, at der ikke må lejes
ud til andre end købers børn.
Vi har rekvireret skilte til nabohjælp, som har en forebyggende effekt på indbrud, den håber vi kommer snart.
Vi har fået ny husforsikring ved Gartnernes forsikring. De der stadig
har gamle gulvvarme rør i badeværelserne er IKKE dækket af forsikringen.
Dvs. at hvis der kommer en vandskade, så er man selv ansvarlig for
skaderne, samt evtl. følgeskader hos naboen.
Lad os alle være med til, at vores ejerforening er et dejligt sted at bo, samt at vi kan glæde os over her er rent og pænt.
Til slut vil Bestyrelsen gerne takke Erik Burmeister og Kim Jensen for
det store frivillige arbejde de gør for vores fællesarealer samt
sorteringsskuret - det er ikke blot en stor hjælp men også en kæmpe
besparelse for foreningen. Og tak til Flemming for den fine og nyttige
hjemmeside.
REFERAT GENERALFORSAMLING 13.5.2014
Mødet blev holdt på Guldager kro.
Der var 23 stemmeberettigede - heraf 6 fuldmagter.
- Punkt 1: Rikke Pedersen, blev enstemmigt valgt til dirigent.
- Punkt 2: Formandens beretning
blev godkendt. Der var dog modstand om datoen for hækkeklipningen, og
der var flere der ytrede, at det var ikke i orden at forlange en dato,
samt betaling for en gartner til at ordne det hvis tidsfristen
overskrides. Med dette er ok, iflg. vedtægterne.
Efter dette, blev Kims spørgsmål
om gavekort diskuteret. Dette var ikke under punkt 9. som indkomne
forslag, da det var blevet forstået sådan at det var et spørgsmål, der
skulle under evtl. Han stiller det som forslag i 2015 i stedet for.
- Punkt 3: Regnskabet blev
gennemgået af Sanni, fra Deloitte. Det blev gennemgået og
godkendt.Udbetalt af varmepengene hvor vi havde skrevet at det ville
tilfalde ejerforeningen blev drøftet, og flere mente det ikke var
lovligt. Der skal være en konto, hvor de skal stå.
- Punkt 4: En stillede
spørgsmål om renterne på vores lån. Man mente, at man skulle afvikle
banklånet hurtigere med det indestående vi har og så spare nogle af de
renter vi har. I 2013 var det 55.000 kr. Der blev svaret at det ikke kan
lade sig gøre, da ydelserne er besluttet på en generalforsamling.
- Punkt 5: Budget blev gennemgået og også godkendt. Kontorartikler blev diskuteret, da beløbet er steget væsentligt de sidste år.
- Punkt 6: Fællesudgifter forbliver som de er.
- Punkt 7: Ina Mølsted ønskede ikke genvalg - og Kim Jensen er trådt ind som kasserer.
- Punkt 8: Per Mølsted ønskede at træde ud, og i stedet for ham kommer Flemming Jensen, som afløser indtil valget næste år.
Martin er valgt for 2 år.
Suppleanter blev:
1 suppleant: Flemming Jensen
2 suppleant: Mona Jensen
3 suppleant: Susanne Platz
- Punkt 9: Deloitte blev valgt igen.
- Punkt 10: 3 forslag fra Kim Jensen
Forslag 1: Lamper
langs rækkerne, der var for og imod, da det var væsentligt om alle
skulle have, når nogen havde i forvejen. Også om lamperne skulle være
tændt hele tiden var væsentligt. Det blev besluttet med 5 nej - 14 ja og
4 blanke stemmer at bestyrelsen skulle finde ud af tilbud og
muligheder, og det vil så blive drøftet i 2015.
Forslag 2: Granit langs garagerne ved hækken. Det blev også bestyrelsen der skulle finde ud af dette - og dette blev enstemmigt vedtaget.
Forslag 3: Fællesspisning på restaurant efter den sidste fællesrengøring. 3 nej - 14 ja og 6 blanke.
Der var også et forslag fra Laust om flere parkeringspladser - den var
dog indkommet for sent. Bestyrelsen svarer ham, at der ikke behøves
flere p-pladser så længe der ikke er bygget de garager der er tilladt.
Punkt 10: Flemmings spørgsmål om annoncen på vores hjemmeside vedr.
Forum Malerfirma - mange mente at det ikke er ok at reklamere -
diskussionen gik ivrigt, og der var misforståelser, da nogle forstod
spørgsmålet som om, at de der havde foreslået reklamen, fik goodwill ud
af det. Annoncen bliver taget væk.
Der blev stillet forslag om tlf. på bestyrelsen på hjemmesiden, hvis der
var brug for akut hjælp uden for åbningstiderne. Bestyrelsen vil ikke
have deres numre på hjemmesiden - vi finder en løsning på dette problem.
Husordenen skal tilrettes vedr. gamle rør i badeværelserne, der ikke er dækkede af forsikringen. Dette er ikke up to date.
Ref.
Connie Kargo