Indkaldelse til generalforsamling i Ejerforeningen.

Tirsdag d. 13. maj 2014 kl. 19.00 Guldager Kro, Stationsvej 104, 6710 Esbjerg V

Dagsorden:

• Punkt 1. Valg af dirigent.
  • Punkt 2. Formandens beretning og godkendelse af denne
  • Punkt 3. Fremlæggelse af det reviderede rengskab og godkendelse heraf.
  • Punkt 4. Fremlæggelse og godkendelse af Ejerforeningens budget.
  • Punkt 5. Fastsættelse af den enkelte ejers aconto bidrag til fællesudgifter og varmekonto.
  • Punkt 6. Valg af kasserer
  • Punkt 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
  • Punkt 8. Valg af revisor
  • Punkt 9. Indkomne forslag
Punkt 10 Eventuelt

Indkomne forslag og spørgsmål.

Forslag 1.

Jeg vil gerne stille forslag om at der kommer lys op i rækkerne. Specielt i områderne omkring trapperne.

Der er specielt i vinterhalvåret meget mørkt ned langs rækkerne, og der mener jeg at vi som ejerforening har et ansvar, både over for os selv men også over for gæster som er på besøg herude. Desuden vil det have en forebyggende effekt mod indbrud.

Lyset skal tilsluttes fællesrummet så ejerne vil dele udgiften til strøm. Det kan være led indbygnings spot som tilsluttes et skumringsrelæ, så lyset selv tænder når det bliver mørkt.

Udgiften kan dækkes med de penge som kommer ind via manglende deltagelse i fællesrengøringen.
Økonomisk vil det sandsynligvis ikke kunne laves i alle rækker på engang, men så må vi starte et sted og bygge på når der er penge.

Udgiften er for mig noget ukendt, men mon ikke bestyrelsen kan få nogle tilbud på opgaven. Både et hvis opgaven laves en gang og et hvis det skal laves i etaper.

Forslag 2.

Jeg vil gerne stille forslag om at mosset/græsset for enderne af garagerne udskiftes med et lag af granit, som vi har gjort for enderne af rækkerne ud mod parkeringspladsen.

Der er efterhånden kun mos og hundelorte på det lange stykke langs med bevoksningen ud til Grønlandsparken..

Det vil ud over at have en forskønnende effekt på vores område, også gøre det nemmere for dem som slår græs, og måske vil det have en forebyggende effekt på de hundeejere som skider på forbuddet mod luftning af hunde på ejerforeningens område.

Forslag 3

Jeg vil gerne stille forslag om at vi på årets sidste fællesrengøring inviterer deltagerne ud og spise samme dag, i stedet for de sædvanlige pølser og kartoffelsalat.

Dette vil være en dejlig måde at afslutte sommeren på og være med til at styrke sammenholdet i vores ejerforening.

Ovenstående forslag er stillet af Kim Jensen 64 A

Spørgsmål til bestyrelsen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget ejerforeningen får ud af at have en reklame fra et malerfirma på sin hjemmeside.....

Flemming 54 E

Krav om flere P-pladser:

Ser gerne at der bliver lavet flere P-pladser, da der ikke er plads nok, pga nogle har campingvogne og trailere stående. Ifølge kommunen, var der et krav om at da garagerne blev bygget, at hvis der ikke var P-pladser nok, skulle der etableres flere.

Forslaget går ud på at etablere nogle flere P-pladser øverst, (ved containerne, det grønne område/græsplæne), hvor man så kan sætte campingvogne, og trailere, så der var plads nok til vores biler, og vores gæster.

Laust S. Pedersen

Ovennævnte er indkommet rettidig og er der for gældende, dog ikke forslaget fra Laust S. Pedersen.

Formandens beretning genneralforsamling 2014

Jeg vil gerne sige velkommen til alle fremmødte. Skal vi starte med at vælge en dirigent?

Det er i år ejerforeningens 39. regnskabsår.

I år er der afholdt 5 bestyrelsesmøder, og indimellem er beboernes interesser blevet varetaget af bestyrelsen.

2013 har været et stille år, uden de store udgifter. Der er købt et par vaskemaskiner, samt en fejemaskine.

Der har i 2013 været afholdt fællesrengøring 4 gange.

Og igen er det stadig Tordenskjolds soldater, der møder op hver gang. Vi vil gerne opfordre andre til også at deltage, både fordi vi alle har pligt til at ordre de fællesarealer vi har, og samtidig med, at det er en hyggelig dag med socialt samvær, og en mulighed for at lære sin nabo at kende.

Fællesarealerne, der er i forbindelse med vores rækker, er pålagt den enkelte række at ordne, så det ser pænt ud. Der er desværre flere rækker der ikke overholder dette. Vi vil appellere til folk at de sørger for at holde deres række. Dette hører ikke til fællesrengøringen - en god ide kunne være, at lave en aftale/turnusordning, så der bliver en fair fordeling af vedligeholdelse af jeres fællesrum og de grønne arealer der hører til.

I år vil vi lave et brev om hækkeklipning. Der har været for mange herude, der ikke får det gjort, og det ser jo ikke særlig kønt ud. Der vil være en deadline, som er den 15.7 på at få hækken klippet. Er dette ikke gjort, kommer man til at betale for at få det gjort.

Vedr. hække, så har man ansvaret for at de sider der vender ind mod en selv, er dem man klipper - dette er iflg. hegntilsynets regler.

Og de grønne containere til haveaffald må højst veje 75 kg, og der må ikke fyldes jord i - der er i øvrigt også en skrivelse i vaskehusene om dette.

Hvis der er nogen der er i tvivl om reglerne vedr. fælles arealer, kan dette læses i husordenen. Husordenen kan rekvireres ved bestyrelsen, eller i kan læse den på vores hjemmeside.

Vi vil også henstille til at folk sørger for at gøre rent efter deres hunde, og husk at hunde skal føres i snor på ejerforeningens område! Vi er klar over at det ikke altid er hundene i ejerforeningen, men også udenfrakommende hunde.

Affaldet er stadig et problem herude. Ejere der har udlejet deres rækkehuse, opfordres venligst men bestemt til at fortælle deres lejere om reglerne herude vedr. affaldet.

Det er heller ikke tilladt at smide alt muligt i containergården - venligst sæt jer ind i hvordan affaldet skal sorteres - det står rigtig fint beskrevet på vores hjemmeside.

Stort affald SKAL I altså sørge for at få kørt på genbrugspladsen - vi har ingen vicevært ansat!

Hvis nogen ser der er folk som ikke hører til i vores ejerforening tømme deres affald, venligst reager, vi kan ikke have andre til at bruge vores containere.

Vedr. sne så er det lovpligtigt at rydde foran ens egen dør, samtidig med skal man også sørge for fliserne langs gavlene er ryddede.

Iflg. de nye tinglyste vedtægter, er det nu sådan, at det ikke er muligt mere at købe rækkehus og så udleje det. De der allerede er lejet ud, kan der dog ikke gøres noget ved før de er solgt. Men er der nogle som vil købe med henblik på forældre køb, er dette i orden. Bestyrelsen skal kontaktes, og der er kommet en hel klar aftale om, at der ikke må lejes ud til andre end købers børn.

Vi har rekvireret skilte til nabohjælp, som har en forebyggende effekt på indbrud, den håber vi kommer snart.

Vi har fået ny husforsikring ved Gartnernes forsikring. De der stadig har gamle gulvvarme rør i badeværelserne er IKKE dækket af forsikringen. Dvs. at hvis der kommer en vandskade, så er man selv ansvarlig for skaderne, samt evtl. følgeskader hos naboen.

Lad os alle være med til, at vores ejerforening er et dejligt sted at bo, samt at vi kan glæde os over her er rent og pænt.

Til slut vil Bestyrelsen gerne takke Erik Burmeister og Kim Jensen for det store frivillige arbejde de gør for vores fællesarealer samt sorteringsskuret - det er ikke blot en stor hjælp men også en kæmpe besparelse for foreningen. Og tak til Flemming for den fine og nyttige hjemmeside.

REFERAT GENERALFORSAMLING 13.5.2014

Mødet blev holdt på Guldager kro.

Der var 23 stemmeberettigede - heraf 6 fuldmagter.
  • Punkt 1: Rikke Pedersen, blev enstemmigt valgt til dirigent.
  • Punkt 2: Formandens beretning blev godkendt. Der var dog modstand om datoen for hækkeklipningen, og der var flere der ytrede, at det var ikke i orden at forlange en dato, samt betaling for en gartner til at ordne det hvis tidsfristen overskrides. Med dette er ok, iflg. vedtægterne.

Efter dette, blev Kims spørgsmål om gavekort diskuteret. Dette var ikke under punkt 9. som indkomne forslag, da det var blevet forstået sådan at det var et spørgsmål, der skulle under evtl. Han stiller det som forslag i 2015 i stedet for.

• Punkt 3: Regnskabet blev gennemgået af Sanni, fra Deloitte. Det blev gennemgået og godkendt.Udbetalt af varmepengene hvor vi havde skrevet at det ville tilfalde ejerforeningen blev drøftet, og flere mente det ikke var lovligt. Der skal være en konto, hvor de skal stå.
  • Punkt 4: En stillede spørgsmål om renterne på vores lån. Man mente, at man skulle afvikle banklånet hurtigere med det indestående vi har og så spare nogle af de renter vi har. I 2013 var det 55.000 kr. Der blev svaret at det ikke kan lade sig gøre, da ydelserne er besluttet på en generalforsamling.
  • Punkt 5: Budget blev gennemgået og også godkendt. Kontorartikler blev diskuteret, da beløbet er steget væsentligt de sidste år.
  • Punkt 6: Fællesudgifter forbliver som de er.
  • Punkt 7: Ina Mølsted ønskede ikke genvalg - og Kim Jensen er trådt ind som kasserer.
  • Punkt 8: Per Mølsted ønskede at træde ud, og i stedet for ham kommer Flemming Jensen, som afløser indtil valget næste år.

Martin er valgt for 2 år.
Suppleanter blev:

1 suppleant: Flemming Jensen
2 suppleant: Mona Jensen
3 suppleant: Susanne Platz

• Punkt 9: Deloitte blev valgt igen.
  • Punkt 10: 3 forslag fra Kim Jensen

Forslag 1: Lamper langs rækkerne, der var for og imod, da det var væsentligt om alle skulle have, når nogen havde i forvejen. Også om lamperne skulle være tændt hele tiden var væsentligt. Det blev besluttet med 5 nej - 14 ja og 4 blanke stemmer at bestyrelsen skulle finde ud af tilbud og muligheder, og det vil så blive drøftet i 2015.

Forslag 2: Granit langs garagerne ved hækken. Det blev også bestyrelsen der skulle finde ud af dette - og dette blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 3: Fællesspisning på restaurant efter den sidste fællesrengøring. 3 nej - 14 ja og 6 blanke.

Der var også et forslag fra Laust om flere parkeringspladser - den var dog indkommet for sent. Bestyrelsen svarer ham, at der ikke behøves flere p-pladser så længe der ikke er bygget de garager der er tilladt.
Punkt 10: Flemmings spørgsmål om annoncen på vores hjemmeside vedr. Forum Malerfirma - mange mente at det ikke er ok at reklamere - diskussionen gik ivrigt, og der var misforståelser, da nogle forstod spørgsmålet som om, at de der havde foreslået reklamen, fik goodwill ud af det. Annoncen bliver taget væk.

Der blev stillet forslag om tlf. på bestyrelsen på hjemmesiden, hvis der var brug for akut hjælp uden for åbningstiderne. Bestyrelsen vil ikke have deres numre på hjemmesiden - vi finder en løsning på dette problem.

Husordenen skal tilrettes vedr. gamle rør i badeværelserne, der ikke er dækkede af forsikringen. Dette er ikke up to date.

Ref.

Connie Kargo