Referat af generalforsamling

Tilstedeværende 10 personer samt 3 fuldmagter.

1) Valg af dirigent blev Kim Jensen.
2) Formandens beretning blev læst og enstemmig godkendt.
3) Indlæg fra Martin fra Brunetta, hvor spørgsmål blev besvaret vedr. forslag om udskiftning af radiatormåler og vandmåler.
4) Regnskabet blev gennemgået og enstemmig godkendt.
5) Budget blev gennemgået og enstemmiog godkendt.
6) Acontobeløb gennemgået og enstemmig godkendt.
7) Valg af kassere: Kim Jensen 64A blev genvalgt.
8) Valg af andre bestyrelsesmedlemmer blev følgende:
Menigt medlem: Mona
Supplant 1: Susanne Platz 68C
Supplant 2: Jette Lemche 66C
Supplant 3: Henrik Pedersen 54B

9) Valg af revisor blev som tidligere Deloitte med godkendelse på tillæg om erhvervsstyrrelsens erklæringsstandaer for små virksomheder.
10) indkomne forslag
10.1. Udskiftning af varmemålere til elektroniske målere. Godkendt med 13 for.
10.2. Egenbetaling af energimærkning og rapporter ved salg af lejlighed. Godkendt med 13 for.
11) Intet under eventuelt.

Referent Haidi Black


Formandens beretning 2016

Vil gerne bude alle velkommen i aften. Det er i år vores ejerforenings 41. regnskabsår og vi skal starte med, at vælge en dirigent.

I år er der blevet afholdt 6 bestyrelsesmøder og diverse arbejde er lavet i.f.m beboerne herude.

Vi har også afholdt fællesrengøring 4 gange, som foreskrevet i vore vedtægter.
Det er en hyggelig eftermiddag og ros til dem der møder op gang på gang.

Der er desvære stadig problemer med folk der ikke kan finde ud af, at sortere deres affald trods gentagne remindere. Der må ikke sættes større effekter såsom papkasser, køleskabe, TV, m.m.

Disse ting skal folk selv køre på genbrugspladsen - som tidligere sagt " der er ingen vicevært ansat".

Dette gælder både lejere og ejere.

I den seneste tid har bestyrelsen brugt en del tid på, at få fat i ejere fordi det ikke har set pænt ud omkring deres bolig og vores husorden ikke er blevet overholdt. Vi har sendt et brev ud om dette til ejerne og et til både ejerne og lejerne. Det håber vi hjælper ellers er vi nødt til, at få andre til, at udføre tingende og disse omkostninger vil tilfalde ejerne af lejlighederne.

Husk også, at hækkene skal klippes i ordentlig tid, så vi ikke behøver sende breve ud omkring dette også.

Vi er forhåbentlig alle interesserede i, at her ser pænt og ordentlig ud og vi har også et ansvar over for hinanden når vi bor så tæt som vi gør.

2015 har været et dyrt år for Ejerforeningen grundet tinglysningsretten vedr. udlejning til børn eller forældre. Tinglysningen blev afvist fordi advokaten kunne fremskaffer alle underskrifter fra ejerne.
Vores advokat har overgivet sagen til Landsretten og dette afventer vi stadig.
Udgifterne er derved blevet væsentlig større fordi nogle ejere herude ikke har set vigtigheden af, at få advokatens brev ekspederet.

Alle har fået et brev, hvoraf det tydeligt fremgik, at der skulle sendes en underskrift. vi er alle med til, at betale denne unødvendige udgift.

Der har også været en tvangsauktion der har kostet Ejerforeningen ekstra udgifter i 2015.

Husk Bestyrelsen skal altid kontaktes ved både salg og genudlejning.

Der er stadig nogle der har gamle rør og deet er jo sådan, at de ikke er dækket af forsikringen, så skulle der ske en vandskade skal man også betale for eventuelle følgeskader hos naboen. Vi vil inderligt henstelle til, at disse rør bliver udskiftet.

Lad os alle bidrage til, at vores ejerforening er et dejligt stad at bo.

Hver række har ansvar for deres fælles arealer som er ved rækken - lad os hjælpe hinanden med dette.

Der er nogle personer der gør en stor og frivillig indsats på vore fælles arealer. Det er en stor hjælp og ikke mindst en besparelse for foreningen, stor tak til Erik, Arne og Kim for de tiltag i laver. Og tak til Martin som har opretholdt vores hjemmeside.

Til slut vil Bestyrelsen ønske jer en god sommer.