Indkaldelse til generalforsamling
Generalforsamling afholdes den 14-05-2013 klokken 19, på Guldager Kro, Guldagerstationsvej 104, 6710 Esbjerg V

DAGSORDEN

• 1. Valg af dirigent.
  • 2. Formandens beretning og godkendelse af denne.
  • 3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab og godkendelse heraf.
  • 4. Fremlægggelse og godkendelse af ejerforeningens budget.
  • 5. Fastsættelse af den enkelte ejers acontobeløb til fællesudgifter og varmekonto.
  • 6. Valg af formand.
  • 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
  •     3 bestyrelsesmedlemmer
  •     3 suppleanter
  • 8. Valg af revisor
  • 9. Indkomne forslag
Et forslag om hævelse af beløbet for ikke at deltage i fællesrengøringen.
Et forslag om at fællesrengøringen holdes om lørdagen
Er forslag om at det kun er tilladt af sætte vinduer og døre i som er lavet af træ.
  • 10. Eventuelt

Mvh.

Formandens beretning generalforsamling 2013

Jeg vil gerne sige velkommen til alle fremmødte. Skal vi starte med at vælge en dirigent?

Også et velkommen til de 3 nye ejere der er kommet til.

Det er i år ejerforeningens 38. regnskabsår.

I år er der afholdt 5 bestyrelsesmøder, og indimellem er beboernes interesser blevet varetaget af bestyrelsen.

2012 har været et stille år, uden de store udgifter. Bestyrelsen har dog købt diverse redskaber til fællesarealerne, og vi påtænker i år at købe en ny fejemaskine, da den anden er slidt op.

Så har vi fået arealerne langs gavlene ved parkeringspladserne lavet. Vi synes selv det har pyntet meget, og det håber vi I er enige i.

Og det nye træværk langs tagene og gavlene er også færdiggjort, hvilket også ser rigtig fin ud.

Der har i 2012 været afholdt fællesrengøring 4 gange.

Det er dog rigtigt ærgerligt, at det stadig er Tordenskjolds soldater, der møder op hver gang - både for vi alle har pligt at komme til fællesrengøringen, samtidig med, det er en hyggelig dag med socialt samvær, og hvor vi har muligheden for at tale sammen, og lære sin nabo at kende.

En af gangene i 2012, sluttede vi fællesrengøringen af med et besøg på Jensens Bøf hus, hvor vi havde en rigtig hyggelig aften, dette arrangement blev betalt af Ejerforeningen.

Fællesarealerne, der er i forbindelse med vores rækker, er pålagt den enkelte række at ordne, så det ser pænt ud. Der er desværre flere rækker der ikke overholder dette. Vi vil appellere til folk at de sørger for at holde deres række - det hører ikke under fællesrengøringen.

Man kunne evt. i rækkerne lave en aftale/turnusordning, så der bliver en fair fordeling af vedligeholdelse af jeres fællesrum og de grønne arealer der hører til.

Hvis der er nogen de er i tvivl om reglerne vedr. fælles arealer, kan dette læses i husordenen. Husordenen kan rekvireres ved bestyrelsen, eller i kan læse den på vores hjemmeside.

Vi vil også henstille til at folk sørger for at gøre rent efter deres hunde, og husk at hunde skal føres i snor på Ejerforeningens område! Der har i den senere tid væres en del hunde ekskrementer rundt omkring på vore arealer. Vi vil selvfølgelig appellere til folk, at de samler op efter deres hund, og vi vil også gerne have det at vide, hvis nogen ser hundeejere der ikke gør det. Vi er klar over at det ikke altid en hundene i ejerforeningen, men også udefrakommende hunde.

Affaldet er stadig et problem herude.

Der bliver smidt affald på parkeringspladserne, hvis nogen ser dette, venligst reager. Der er flere gange set eksempelvis Mc Donalds affaldspapir smidt rundt på parkeringspladsen.

Det er heller ikke tilladt at smide alt muligt i containergården - venligst sæt jer ind i hvordan affaldet skal sorteres - det står rigtig fint beskrevet på vores hjemmeside.

Stort affald SKAL I altså sørge for at få kørt på genbrugspladsen - vi har ingen vicevært ansat!

Hvis nogen ser der er folk som ikke hører til i vores ejerforening tømme deres affald, venligst reager, vi kan ikke have andre til at bruge vores containere.

Og de grønne containere til haveaffald må højst veje 75 kg, og der må ikke fyldes jord i - der er iøvrigt også en skrivelse i vaskehusene om dette.

Vedr. sne så er det lovpligtigt at rydde foran ens egen dør, samtidig med skal man også sørge for fliserne langs gavlene er ryddede.

Iflg. de nye tinglyste vedtægter, er det ny sådan, at det ikke er muligt mere at købe et rækkehus og så udleje det. Dem der allerede er lejet ud, kan der dog ikke gøres noget ved før de er solgt.

Lad os alle være med til, at vores ejerforening er et dejligt sted at bo, samt at vi kan glæde os over her er rent og pænt.

Til slut vil Bestyrelsen gerne takke Erik Burmeister for det store frivillige arbejde han gør for vores fællesarealer samt sorteringsskuret - det er ikke blot en stor hjælp men også en kæmpe besparelse for foreningen. Og tak til Flemming for den fine og nyttige hjemmeside han har lavet og vedligeholder.

Jeg vil lige nævne hjemmeside adressen, som er www.gronlandsparken50a-68c.dk

Til slut vil vi ønske alle en rigtig god sommer.

Referat fra generalforsamlingen tirsdag den 14-05-2013
  • 1. Valg af dirigent.
Rikke Pedersen blev valgt som dirigent. Hun konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt, og at der var 13 stemmeberettigede.
  • 2. Formandens beretning og godkendelse af denne. Formanden fremlagde sin beretning. Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.
  • 3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab og godkendelse heraf.
Regnskabet blev gennemgået af revisor Peter Smidt.
Der blev stillet spørgsmål om den lave tilbagebetaling i år. Det bunder blandt andet i større advokatudgifter og dyrere varme.
  Peter mindede os om at vi kan trække renterne fra på selvangivelsen. Renterne fremgår på sidste side i regnskabet, i kolonnen andel netto rente ud for den enkelte ejer. De kan trækkes fra 3 år tilbage, hvis dette ikke allerede er gjort.
  Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

Husk at opgive kontonummer til revisoren, hvis du skal have penge tilbage i år.
  • 4. Fremlæggelse og godkendelse af ejerforeningens budget.
Budgettet blev gennemgået og godkendt enstemmigt.

Vores forsikring har dog varslet en større stigning og samtidigt en dårligere dækning. Vi er i gang med at finde et bedre forsikringsselskab, og vi håber at holde det budgetterede beløb på forsikringen.

Budgettet blev enstemmigt vedtaget.
Bestyrelsen har forslået at acontobeløbet forblev uændret. Acontobeløb blev enstemmigt godkendt.
  • 6. Valg af formand.
Connie Cargo blev genvalgt uden modkandidat.
  • 7. Valg af andre bestyrelsesmedlemmer.
Arne Friis blev genvalgt til bestyrelsen, uden modkandidat for 2 år.
Per Mølsted blev genvalgt til bestyrelsen, uden modkandidat for 2 år.
Martin Falck blev valgt til bestyrelsen for 1 år.

Mona Jensen blev valgt som suppleant
Jane Pedersen blev valgt som suppleant
Rikke Pedersen blev valgt som suppleant.
  • 8. Valg af revisor.
Deloitte blev enstemmigt genvalgt som revisor.
  • 9. Indkomne forslag.
Forslaget om at hæve beløbet for ikke at møde op til fællesrengøringen, kom ikke til afstemning. En mente at forslaget var blevet trukket tilbage af forslagsstiller, og siden overdraget til en anden, og at det derfor nu var ugyldigt. Andre de fremmødte mente ikke at forslaget kunne behandles, da hele forslaget med beløbsstørrelserne ikke var udsendt. Forslaget blev erklæret ugyldigt af dirigenten, da generalforsamlingen ikke på forhånd kendte til hele forslaget.

Forslaget om hvilke dage fællesrengøringen skal afholdes. Her blev der også gjort påstand om at forslaget var ugyldigt. Det drejede sig om hvorvidt forslaget var indgået, før den 09-04-2013 eller om det var indgået efter. Påstanden gik på at forslaget var skrevet på bestyrelsesmødet den 11-04-2013. Men forslagsstillers påstand var at det var indleveret den 09-04-2013. Da det var påstand mod påstand blev forslaget erklæret gyldig.

Forslaget blev ikke vedtaget. Der var 4 for, 7 imod og 2 undlod at stemme.

Forslaget om at det kun skal være tilladt at sætte døre og vinduer i træ i vores lejlidheder blev vedtaget. 9 var for, 1 imod og 3 undlod at stemme.
  • 10. Eventuelt.
Der blev foreslået at vi næste år får varmt mad til generalforsamlingen.
Der blev foreslået at vi fremadrettet får alle forslag ud med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Vores revisor gennem mange år har valgt at gå på efterløn. Generalforsamlingen ønskede ham held og lykke i fremtiden.

Der lød en opfordring til ejerforeningens beboere om at feje foran deres egne døre.

Dirigenten takkede for god ro og orden.

Referent

Kim Jensen